This barge-like floating penthouse caught our eye the other day, the Tigre d'Or from London.
Die Tigre d'Or ist als Kanalboot gebaut, angepasst an die Freycinet-Normgrösse, die Grösse vieler französischen Schleusen.
It was built to fill one Freycinet standard canal lock in France, 39 x 5.2 meters. It has hybrid drive: two big diesels generate elecricity and electric motors silently turn the propeller. No vibration. The pilot pair who were awaiting the owners told me they often scare people walking on towpaths when they silently come up behind them.
Die Tigre d'Or ist eines von zwei Schiffen ihrer Art. Ihre Vorgängerin, die Tigre Rose, war offenbar gut zwei Zentimeter zu breit für die Freycinet-Kanäle - schlecht für ein Kanalschiff, das die europäischen Wasserstrassen befahren möchte. (2004 stand die Tigre Rose zu Verkauf, Verhandlungspreis 695'000 Euro. Der Preis wurde nach einiger Zeit auf 575'000 Euro gesenkt, ein echtes Schnäppchen für Leute, die zum Beispiel ein Wohnboot suchen).
Harbor gossip: this is the second vessel in a series of two. The first, the Tigre Rose, turned out to be a couple of centimeters too wide for those orderly French canals. Oops, indeed. And there was some talk about previous owners (of the Rose) having met untimely deaths.
Doch zurück zur Tigre d'Or: wieder einmal haben wir im Internet Fotos ihres Interieurs gefunden. (Die interessieren uns jeweils am meisten, was vielleicht mit ein Grund dafür ist, dass wir uns zur Zeit mit einem Boot mit Motorentotalschaden herumschlagen müssen.) Übrigens soll die Tigre d'Or auch einen Whirlpool haben.
These interior photos are from the web. A bit chilly but plenty comfortable, I'm sure. But they didn't show the onboard indoor jacuzzi I heard about....
And right across from the d'Or stood this Dutch-tagged 1930s Lagonda. Snappy but probably a replicar dressed up with original grille jewels.