Roy hat zur Zeit jede Menge Arbeit, weshalb wir in der letzten Zeit stationär geblieben sind. Ausserdem, keine Geiss schleckt es weg, sind wir von unserer langen Reise von Südfrankreich herauf in den Norden UND dem Kampf mit unserem Toilettensystem doch etwas ermüdet.
When it rains it pours, they say, and for me there's been a downpour of "urgent" work lately. Coupled with the unreliable weather and our general fatigue after a very long tour from the south of France AND our recent Games of Throne-style warfare with our toilet system, we've been content to stay put for a while. But the skies, and my in-box, are clearing so we hope to move soon!
Vor einigen Tagen haben wir uns dennoch von einem Ende des Hollands Diep ans andere verschoben, von Willemstad nach Drimmelen.
We did manage to move from Willemstad to Drimmelen, a short hop to the end of the Hollands Diep.
Unterwegs sind wir der Sunflower begegnet; liebe Grüsse nach Kilchberg!
And we saw Jürg's houseboat on the way, easily identified by his signature sunflower ;->
Industrie am strahlenden Horizont.
At night, this huge industrial area nearby reminds me of driving past Gary, Indiana, as an uneasy rider decades ago. Big stuff.
Hier eine perfekte Illustration holländischer Verhältnisse: der Wind bläst unsere Nationalflaggen in die eine Richtung, die Gastflagge etwas weiter vorn am Bug weht in die andere.
Here's a perfect illustration of Dutch weather lately: our national flags are blown one way while our Dutch guest flag, further forward on the bow, is blown in the opposite direction. Go figure.
Da sind wir, wieder in Drimmelen. Mit ihrem roten Zelt und den roten Fendern ist Plan B ein bunter Fleck im tristen Bootseinerlei.
Plan B, with its red tent and red fenders(!) adds a bit of color to Drimmelen's harbor.
Bei unserer Ankunft in Drimmelen zeigt der Zähler genau 600 Motorenstunden! 600 Fahrstunden, seitdem wir Tholen nach unserer Remotorisierung im März 2017 verlassen haben.
We reached a milestone as we entered the harbor last week: our Volvo Penta 175 hp electronic fuel injection turbo diesel motor now has exactly 600 engine hours on the clock since it was installed in March 2017. 'alleluia! It's served us well.
The weather has been volatile. Glorious summer sun gives way to apocalyptic rain and back again. If the rhythm's right, majestic sunsets and even the odd rainbow are the rewards.