Dienstag, 14. März 2017

Remotorisierung Teil 1137c_2
Electromechanical satori!

Entwarnung. Es sei jetzt alles gut, versichert man uns, der Motor funktioniert und der Trimm-Sensor auch. 

Brain I managaes the engine. Brain II communicates all the usual data like engine temperature, rpm, etc., to the instruments at the helm. Brain II was flatlining. Van man one summoned van man two, who delivered a new Brain II, a small black plastic box like a box of kitchen matches. Presto. All systems go. 
Unser modifizierter Propeller ist auch wieder da. Der Propellermacher hat ihn etwas flacher gemacht, damit er besser zum (geringen) Gewicht von unsereem Boot passt.

The modified prop back from the magicians who changed its contours -- making it flatter and less concave, I think -- in order to rev a bit higher than the 3800 rpm of the max power test. We'll see. 
So verpackt man also einen Propeller.

How to wrap a propeller.
Noch befinden wir uns an Land, hoffentlich die letzte Nacht für längere Zeit. Im Moment blicke ich vorsichtig-optimistisch in die nahe Zukunft und hoffe also wirklich sehr, bald wieder von vergnüglicheren Dingen berichten zu können.

This stern drive commissioning was unnerving. A sensor malfunction leads to a false alarm about sudden, total transmission failure but then it turns out that the entire small computing unit for the instruments, and its software, has to replaced. A digital drama with a happy end.